Reklamácie
Vložte svoj text
Reklamačný poriadok
Právo na uplatnenie reklamácie
Ak
sa vyskytne u zakúpeného tovaru vada, má kupujúci právo vadu reklamovať. Pre
správne posúdenie je nutné, aby bol reklamovaný tovar čistý, kompletný a v súlade
s hygienickými predpismi, alebo všeobecnými hygienickými zásadami. Kupujúci je
povinný pri používaní tovaru dodržiavať okrem všeobecne známych pravidiel,
rovnako aj podmienky stanovené pre používanie tovaru v záručnom liste, alebo v
návode na použitie, užívať a ošetrovať tovar v súlade s jeho prirodzenou
životnosťou.
Miesto a spôsob uplatnenia reklamácie
Reklamáciu
je možné uplatniť písomnou formou e-mailom na: claim@haidershop.eu, poštou na adresu sídla spoločnosti Nová 240, 92509 Košúty.
Reklamovaný tovar je možné doručiť aj osobne, Slovenskou poštou, alebo kuriérskou
spoločnosťou. Pri reklamáciách dobierky nepreberáme. Súčasťou reklamácie musí
byť písomný popis vád, ktoré sú predmetom reklamácie a doklad o kúpe
tovaru-faktúra, záručný list alebo poštová doručenka.Na uplatnenie práv zo
zodpovednosti za vady (reklamáciu) vždy postačuje jeden z uvedených dokladov.
Zodpovednosť predávajúceho
Predávajúci
zodpovedá za to, že predávaná vec má akosť a úžitkové vlastnosti vo
všeobecnosti požadované, predávajúcim alebo výrobcom popisované alebo
očakávané, že zodpovedá požiadavkám, právnym predpisom, je v určenom množstve a
zodpovedá účelu, ktorý predávajúci pri použití veci uvádza, alebo na ktorý sa
vec obvykle používa.
Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré sa vyskytnú na tovare po prevzatí (zakúpení)
tovaru v záručnej dobe.
Predávajúci nezodpovedá za vady, ak:
- si kupujúci vadu spôsobil sám,
- kupujúci pred prevzatím tovaru o vade tovaru vedel,
- reklamácia odporuje povahe tovaru,
- bola poskytnutá zľava z ceny tovaru,
- ktoré vznikli v záručnej dobe v dôsledku opotrebenia tovaru jeho nesprávnym,
či nadmerným používaním,
alebo ktoré vznikli po uplynutí doby životnosti
tovaru,
- spôsobené zásahom kupujúceho alebo inej osoby na tovar, alebo jeho
súčasť. O prijatej reklamácií sa kupujúcemu vystaví reklamačný list s
uvedením dátumu,
kedy sa reklamácia prijala, aký tovar je reklamovaný, kedy a kde bol
tovar
zakúpený, o akú vadu ide a cenu, za akú bol tovar zakúpený. Ak kupujúci
reklamuje vadu tovaru, predávajúci reklamáciu riadne preverí a rozhodne o
jej
vybavení ihneď, v zložitých prípadoch do 3 dní. Predávajúci vybaví
reklamáciu maximálne do 30 dní odo dňa
uplatnenia reklamácie.
Lehoty na uplatnenie reklamácií
Predávajúci zodpovedá za vady tovaru po dobu 12 mesiacov od prevzatia veci kupujúcim ak na tovare, jeho obale alebo v záručnom liste nie je uvedená záručná doba dlhšia. Ak je reklamácia vybavená opravou, predlžuje sa záručná doba o dobu od uplatnenia reklamácie do dňa, kedy je spotrebiteľ povinný po skončení opravy si tovar prevziať, a to aj v prípade, že tak neurobil. Ak je reklamácia vybavená výmenou tovaru za tovar nový, plynie nová záručná doba odo dňa, kedy bol tovar odovzdaný, resp. zaslaný kupujúcemu.Ak nie je reklamácia vadného tovaru uplatnená v záručnej dobe, právo zo zodpovednosti za vadu zaniká. Kupujúci bude po vybavení reklamácie informovaný osobne, telefonicky alebo e-mailom.
Práva spotrebiteľa
Pri vadách tovaru, ktoré spotrebiteľ v priebehu záručnej doby uplatní, má právo pri odstrániteľných vadách, aby bola vada odstránená bezplatne, riadne a načas. Pri vadách, ktoré nemožno odstrániť a ktoré bránia riadnemu užívaniu veci, má spotrebiteľ právo na výmenu veci alebo má právo od kúpy odstúpiť a požadovať vrátenie kúpnej ceny. Ak je vada odstrániteľná, avšak pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave nemôže spotrebiteľ vec riadne užívať, má právo na výmenu veci alebo na vrátenie kúpnej ceny tovaru. Rovnaké práva, ako by sa jednalo o vadu, ktorú nemožno odstrániť, má kupujúci aj pri oprave vadného tovaru po lehote 30 dní od uplatnenia reklamácie. Ak ide o neodstrániteľné vady, ktoré nebránia riadnemu užívaniu veci má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.
OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
V
zmysle zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení
niektorých zákonov. Prevádzkovateľ internetového obchodu www.emi.sk sa
zaväzuje, že zverené osobné dáta nebude bez súhlasu vlastníka týchto dát
akokoľvek poskytovať tretej osobe a nepoužije zverené osobné dáta na komerčnú
ponuku nesúvisiacou s propagáciou internetového obchodu www.emi.sk. Súčasne sa
zaväzuje k tomu, že na prianie zákazníka i bez udania dôvodov kedykoľvek jeho
osobné dáta vymaže zo svojej databázy. Kupujúci odoslaním objednávky vyjadruje
svoj súhlas v zmysle zákona č. 18/2018 Z.z., aby predávajúci spracoval
a uchovával jeho osobné údaje, ktoré sú potrebné pri činnosti
predávajúceho týkajúcej sa zasielania informácií o nových produktoch,
zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch formou emailovej reklamy, sms
reklamy a inej formy reklamy a spracovával ich vo všetkých svojich
informačných systémoch týkajúcich sa zasielania informácií o nových
produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch.